- Škola má stabilizovaný pedagogický sbor. Všichni učitelé a asistenti pedagoga jsou kvalifikovanými odborníky pro práci se sluchově postiženými žáky i žáky s vadami řeči.
- Vzdělávání žáků je založeno na respektování a rozvíjení jejich individuálních potřeb. Vychází ze Školního vzdělávacího programu vypracovaného dle RVP pro základní vzdělávání.
- Do učebního plánu je zařazen předmět individuálně logopedická péče.
Charakteristika školy
- Při výchově a vzdělávání používají pedagogové s ohledem na potřeby a stupeň postižení žáků orální řeč i znakový jazyk.
- Žáci naší školy absolvují desetiletou školní docházku bez ohledu na druh a stupeň postižení.
- Po jejím ukončení odcházejí na střední školy běžného typu nebo na střední školy pro sluchově postižené.
- Škola je vybavena speciálními kompenzačními pomůckami a učebnicemi.
- Při vzdělávání žáků využívají pedagogové nejen řadu obrazových materiálů, ale i tablety, interaktivní tabule a také množství vlastních osvědčených názorných pomůcek a prezentací.
- Výuka probíhá v kmenových třídách a v odborných učebnách (F – Ch, Vv, Pv, PC, cvičná kuchyňka).
- Nejen při výuce, ale také při odpoledních zájmových činnostech je využívána tělocvična a školní hřiště.
- Pedagogové pravidelně organizují lyžařský výcvik, návštěvy divadla, kulturní, výchovné a vzdělávací programy, výlety a školy v přírodě.
- Škola také nabízí různé mimoškolní aktivity a zájmové kroužky.
- Žáci se zúčastňují Celostátních sportovních her pro sluchově postižené žactvo a také různých výtvarných, sportovních a počítačových soutěží.
- Pro tuto činnost získává škola podporu a finanční prostředky prostřednictvím neziskové organizace sdružení Děti, od města Ostravy, firem i soukromých sponzorů.
- Škola úzce spolupracuje s lékařskými a zdravotnickými pracovišti – především s FN Ostrava – Centrem kochleárních implantací, poradenskými zařízeními a také s řadou neziskových rganizací.
- Při ZŠ je zřízeno školské poradenské pracoviště viz. stránky ŠPP